Plagiaatintunnistusjärjestelmän tietosuojaseloste
EU:n yleinen tietosuoja-asetus 13 ja 14 artiklat
Tietosuojalaki (1050/2018)
Yhdistetty rekisteröidyn informointiasiakirja (EU tietosuoja-asetuksen 2016/679) artikla 13 ja 14.
1. Rekisterinpitäjä
Seinäjoen Ammattikorkeakoulu Oy
Kampusranta 11, Frami F
60320 Seinäjoki
020 124 3000
seamk(at)seamk.fi
2. Rekisterinpitäjän vastuuhenkilö
Johanna Säilä-Jokinen, Hallintojohtaja, Seinäjoen ammattikorkeakoulu
040 570 8723
johanna.saila-jokinen(at)seamk.fi
2a. Rekisterin vastuuhenkilö
Jarkko Meronen, Suunnittelija kirjastopalvelut, Seinäjoen ammattikorkeakoulu
040 830 4250
jarkko.meronen(at)seamk.fi
2b. Yhteyshenkilöt rekisteriin liittyvissä asioissa
Jarkko Meronen, Suunnittelija kirjastopalvelut, Seinäjoen ammattikorkeakoulu
040 830 4250
jarkko.meronen(at)seamk.fi
2c. Tietosuojavastaavan yhteystiedot
Jarmo Jaskari, Tietosuojavastaava, Seinäjoen ammattikorkeakoulu
040 868 0680
tietosuojavastaava(at)seamk.fi
3. Rekisterin nimi
Plagiaatintunnistuspalvelu
4. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusta
Henkilötietoja käsitellään yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan perusteella seuraavasti
- yleistä etua koskeva tehtävä/rekisterinpitäjälle kuuluvan julkisen vallan käyttö (GDPR, 6.1 artiklan e kohta)
5. Kerättävät henkilötiedot, niiden käyttötarve ja käsittely
5a. Rekisterin tietosisältö
Henkilötiedot:
- Nimi
- Sähköposti
- Organisaatio
- Käyttäjien järjestelmään tallentamat tietosisällöt,
- Palvelussa käyttäjän saama ID-tunnus
- IP-osoite
5b. Henkilötietojen käyttötarve
Seinäjoen ammattikorkeakoulun opetukseen ja tutkimukseen liittyvien dokumenttien tallentamisen ja arvioinnin mahdollistaminen, tallennetun tekstin alkuperäisyyden tarkistaminen vertaamalla sitä palvelun sisältämiin vertailuaineistoihin sekä palautetun dokumentin arkistoiminen palveluun opiskelijatöiden vertailutietokantaan käyttäjän luvalla.
5c. Henkilötietojen käsittely
Henkilötietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.
Palvelu on integroitu SeAMKin verkko-oppimisympäristön ja MS Teamsin käyttäjähallintaan, Tutkintoihin liittyvät opinnäytetyöt säilytetään palvelun SeAMK-tietokannassa toistaiseksi.
6. Säännönmukaiset tietolähteet
Tietolähteinä toimivat:
- Verkko-oppimisympäristö
- MS Teams
- Käyttäjien järjestelmässä tuottama tietosisältö
- Käyttäjien toiminta ympäristössä
7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset
Analyysiraportti voidaan linkittää verkko-oppimisalustan opintojakson aktiviteetteihin.
Opettaja voi määritellä verkko-oppimisalustan aktiviteetin asetukset niin, että analyysiraportti on opiskelijan saatavilla.
Opiskelijalle on aina varattava tilaisuus tutustua järjestelmän hänen opinnäytetyöstään antamaan raporttiin.
Henkilötietoja ei luovuteta kolmannelle osapuolelle.
8. Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Palvelusta voidaan siirtää tietoja Yhdysvaltoihin suojaten tietoja EU-U.S. Data Privacy Frameworkin mukaisesti, joka täyttää Euroopan komission 10.7.2023 antaman päätöksen mukaisesti Yhdysvaltojen tietosuojan riittävästä tasosta. Riittävyyspäätöksen nojalla henkilötietoja voidaan siirtää sertifioituneille yhdysvaltalaisille yrityksille, jotka ovat sitoutuneet EU:n ja Yhdysvaltojen välisessä tietosuojakehyksessä sovittuihin suojatoimiin.
Seinäjoen ammattikorkeakoulun asiakkuuslisenssin sisältämä pilvipalvelu sijaitsee EU-alueella Frankfurtissa.
9. Rekisterin suojauksen periaatteet
A. Manuaalinen aineisto
Ei ole manuaalista aineistoa
B. ATK:lla käsiteltävät tiedot
Järjestelmän käytössä ja suojauksessa noudatetaan Seinäjoen ammattikorkeakoulun tietoturvaperiaatteita. Lista käyttöoikeuksista on saatavissa järjestelmästä tulostettavana raporttina. Huom! Lista on saatavissa opettajan oikeuksilla toimivista, mutta ei opiskelijoista.