700 opiskelijaa ratkoo toimeksiantajien haasteita SeAMK Innovaatioviikolla

A wall full of notes.

Vauhtia riittää juuri käynnistyneellä SeAMK Innovaatioviikolla, jolla SeAMKin ensimmäisen vuoden opiskelijat ratkovat viiden päivän ajan yritysten ja organisaatioiden antamia haasteita. Viikko käynnistyi tänään maanantaina 15.3. ja päättyy perjantaina 19.3., jolloin opiskelijatiimit esittävät tuloksiaan toimeksiantajille.

Tänä vuonna Innovaatioviikolla on mukana kaikkiaan 12 toimeksiantoa yrityksiltä ja muilta organisaatioilta: Seinäjoen Energia, Teatteri Lapua, Atria Suomi, Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa, Etelä-Pohjanmaan Osuuspankki, Original Irish Pub Danny Boy, Simpsiö/ Simpsiönvuori Oy, Opiskelijakunta SAMO, Alavuden kaupunki ja Ähtärin kaupunki sekä Seinäjoen ammattikorkeakoulu.

SeAMK Innovaatioviikko on osa ensimmäisen vuoden opintoja, ja sen yhtenä tavoitteena on soveltaa Design Thinking-menetelmää käytännössä. Menetelmän avulla voidaan ratkoa haastavia ongelmia työskennellen kuin muotoilija: luovasti, visuaalisesti ja asiakaslähtöisesti. Lisäksi monialaisuus on tärkeä taito, jota jokainen opiskelija tulee tarvitsemaan työelämässä.  Tämän vuoksi SeAMK Innovaatioviikko antaa opiskelijoille tilaisuuden tutustua ja työskennellä tiimeissään eri alojen opiskelijoiden kanssa.

Innovaatioviikon toimeksiantojen parissa työskentelee noin 700 opiskelijaa. Tänä vuonna SeAMK Innovaatioviikko toteutetaan verkossa Teamsin välityksellä. Kehittämistyötä tehdäänkin nyt koko Suomen kattavalla alueella.